Wiadomości

"Użyj wyobraźni"

Data publikacji 01.02.2010

Ofiary wypadków. Nie widzisz ich. Starają się do ciebie przemówić - brzmi hasło policyjnej kampanii.

OFIARY WYPADKÓW. NIE WIDZISZ ICH. STARAJĄ SIĘ DO CIEBIE PRZEMÓWIĆ - brzmi hasło policyjnej kampanii.
  

"Użyj wyobraźni" to ogólnopolska kampania społeczna mająca na celu poprawę bezpieczeństwa najbardziej zagrożonych użytkowników dróg. Jej inicjatorem jest  Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, a jego partnerami  podmioty zaangażowane w poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce: Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego PZU.

Kampanię podzielono na trzy etapy. Pierwszy dotyczył motocyklistów, drugi młodych kierowców, od jesieni trwa trzeci etap kampanii poświęcony bezpieczeństwu pieszych.

 

Trzeci etap projektu skierowany jest zarówno do pieszych, jak i do kierowców. Organizatorzy po raz kolejny wywołują szeroką dyskusję społeczną, szokując filmem pt. „Niewidoczni” oraz projektami plakatów na stronie www.uzyjwyobrazni.pl

 

Ograniczona widoczność w okresie jesieni i zimy sprawia, że piesi stanowią grupę szczególnie narażoną na udział w wypadkach drogowych. W takich warunkach kierowca dostrzega pieszego w ostatniej chwili, kiedy, najczęściej, jest już za późno na jakikolwiek manewr.


”Od początku tego roku na 8 wypadków śmiertelnych zaistniałych na drogach powiatu mogileńskiego odnotowaliśmy 3 wypadki, w których śmierć ponieśli piesi. Zapewne wielu tragedii możnaby uniknąć, gdyby pieszy lub nieoświetlony rowerzysta miał na sobie choćby mały odblask. W nocy kierowca dostrzega osobę poruszającą się drogą z odległości około 40 metrów, wystarczy jednak, że pieszy założy element odblaskowy i staje się widoczny z odległości 120 - 160 metrów. To daje kierowcy nawet kilkadziesiąt metrów więcej na reakcję i uniknięcie potrącenia.” – mówi młodszy aspirant Mariusz Matuszak, Kierownik Ogniwa Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Mogilnie.

 

 
 
Powrót na górę strony