Wiadomości

Uwaga na oszustwa metodą na pracownika banku

Data publikacji 25.04.2024

Oszust podający się za pracownika banku zmanipulował dwie mieszkanki powiatu mogileńskiego i nakłonił je do pobrania aplikacji, dzięki której uzyskał dostęp do ich kont i zgromadzonych na nich pieniędzy. Pierwsza z kobiet straciła w ten sposób 19 tysięcy złotych, natomiast druga 59 tysięcy złotych.

W miniony poniedziałek (22.04.2024) do dwóch mieszkanek powiatu mogileńskiego zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik banku. Oszust pod pretekstem ochrony zgromadzonych środków pieniężnych nakłonił kobiety do pobrania i zainstalowania aplikacji, dzięki której uzyskał dostęp do ich rachunków bankowych. Dzięki temu przestępca w krótkim czasie wypłacił z konta pierwszej kobiety 19 tysięcy, a z konta drugiej 59 tysięcy złotych.

Pamiętajmy! Scenariusz działania przestępców jest taki sam. Oszust stara się wystraszyć rozmówcę, by działał pod wpływem emocji, najczęściej informując go o rzekomym włamaniu na konto bankowe i konieczności podjęcia szybkich działań, by zablokować możliwości włamywaczy. Na telefonie zwykle wyświetla się numer infolinii banku, dlatego połączenie nie wzbudza żadnych podejrzeń. Każdą telefoniczną prośbę o przesłanie pieniędzy, podanie danych konta bankowego, pobranie jakichkolwiek aplikacji, czy kodu systemu płatności mobilnych powinno się traktować jako próbę oszustwa. W takich sytuacjach należy natychmiast powiadomić bank i Policję.

 

Powrót na górę strony