Chciała kupić telefon – straciła 1230 złotych
1230 złotych straciła mieszkanka powiatu mogileńskiego, która chciała kupić na platformie zakupowej telefon komórkowy. Pomimo przelania pieniędzy rzekomemu sprzedającemu, do chwili obecnej nie otrzymała zamówionego telefonu, ani też zwrotu gotówki. Apelujemy o zachowanie ostrożności i rozsądku podczas zakupów na odległość.
Zaniżone ceny oferowanych towarów, fikcyjne opinie klientów, czy żądanie przedpłaty - internetowi oszuści chwytają się różnych sposobów, żeby wyłudzić od nas pieniądze. Użytkownicy Internetu coraz częściej stają się ofiarami oszustów działających w sieci. Tym razem została oszukana 32-letnia mieszkanka powiatu mogileńskiego. Kobieta na platformie zakupowej znalazła ofertę sprzedaży telefonu komórkowego. Ze sprzedającym ustaliła, że zapłaci za towar kodem Blik. Następnie wygenerowała i przesłała kod na kwotę 1230 złotych. Jak się później okazało, był to kosztowny zakup, ponieważ 32-latka nie otrzymała ani telefonu, ani zwrotu pieniędzy na konto. Dodatkowo kontakt ze sprzedającym się urwał.
Policjanci ostrzegają przed oszustami wykorzystującymi internetowe platformy sprzedażowe i przypominają, żeby kupując w sieci zawsze kierować się ograniczonym zaufaniem do sprzedającego i nigdy nie płacić za towar z góry.